YLE-article about Baltic Glory 18 found biased by The Finnish Council for Mass Media

In June Finnish public service company YLE reported that Baltic Glory 18 had accidentally received a grant. The report in itself was not true and in the text several of the wrongful accusations against the first peace exercise Åland 17 were repeated. The Finnish Council for Mass Media has now found that YLE in its report broke against two fundamental journalistic principles. Hopefully the conviction leads to a more nuanced reporting of security and defence issues.

Read the councils judgement in Finnish.